Paragrafen

Dienstverlening

3.8.2 Wat hebben we bereikt?

  • Versterken van de dienstverlening aan ondernemers, zodat deze dienstverlening voor deze groep meer zichtbaar en duidelijker is.
  • Versterken van de centrale regiefunctie bij meervoudige en complexe klantvragen.
  • Voor de resultaten met betrekking tot de Omgevingswet wordt verwezen naar het Programma Omgevingswet.

Indicatoren burger- & ondernemerspeiling waarstaatjegemeente.nl

Indicator

2018

2019

Waardering burgers algehele dienstverlening
Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de dienstverlening van de gemeente

Almelo
Grootteklasse

6,4
6,8

6,7
6,7

Waardering burgers digitale dienstverlening
Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de digitale dienstverlening van de gemeente

Almelo
Grootteklasse

6,8
6,9

7,1
7,0

Waardering ondernemers algehele dienstverlening
Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de dienstverlening van de gemeente

Almelo
Grootteklasse

6,3
6,3

6,3
6,3

Waardering ondernemers digitale dienstverlening
Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de digitale dienstverlening van de gemeente

Almelo
Grootteklasse

7,5
7,5

7,5
6,6

Eigen indicator

Indicator

2018

2019

Waardering gemeentelijke klantfeedback balies

Almelo

9,1

9,2

Toelichting:
De eigen indicator wordt gemeten na een baliebezoek. Een inwoner kan de dienstverlening met een groene (goed, =10 punten), een oranje (matig, = 5 punten) of een rode smiley (slecht, = 0 punten) waarderen. We meten ook reacties op de locatie balie werkplein en op onze website. Naast de smileys kunnen inwoners met een korte regel commentaar geven waarom zij een bepaalde waardering geven. Het getal 9,2 geeft de gemiddelde waardering aan van alle binnengekomen reacties.